Strålande dag:)!

Ja då har solen äntligen kommit till Strömstad med till slut:). Kanske det kan smälta bort lite mer snö nu då. Älsklingen har varit i skogen och jobbat idag som han brukar på helgerna. Fick hämta han förut då han har väldigt ont i ryggen. Så nu ligger han och sover en stund, så då ska det väll snart gå över. Inget roligt jobb det där:(. Fick veta att han höll på att få en stock över sig som kom farandes. Hade den träffat honom, hade den träffat över benen och det hade ju inte blivit så lyckat. Det hade blivit gipps:(. Vill inte släppa ut han i skogen nått mer då jag för höra om nya nära olycker varje gång han kommer där i från:(. Men då är det ju endå tur att han inte är ensam i skogen. Grannen hann att varna han i tid denna gång:). Själv har jag suttit här vid datan och jagat djur som inte lyder. Speciellt katten Cider. Så har jag gjort lite lunch till älsklingen. Det blev det han älskar = mackaroner och bacon med ketchup. Ni som inte vet så kan jag inte alltid röra mig så mycket just nu då jag har kraftig foglossning och sammandragningar, så jag ska inte röra mig så mycket, för då riskerar jag att jag börjar öppna mig och det är INTE bra:(. Som jag har skrivit tidigare, så har jag fått en akut-tid till barnmorskan, ska dit nu den 25:e och jag längtar dit. För då ska jag få en tid till undersökning och kolla om jag har öppnat mig något. Resten av dagen blir lugn. Tänkte jag och älsklingen skulle gå på långpromenad med Rambo, men nu verkar det som att det inte blir av eftersom älsklingen inte är bra. Själv kan jag inte gå så långt med han för han kan dra omkull mig hur lätt som helst då jag inte är så stark just nu. Ikväll blir det mys med älsklingen, lite god middag och kolla på körslaget.

Kommentarer
Postat av: Jossan

Usch vad jobbigt med foglossning så tidigt =/

HAr du inte fått något foglossningsbälte eller blivit erbjuden någon form av sjukgymnastik?

Jag gick på vattengympa och det var nog min räddning =)



Ta hand om dig så inte lilla bebisen kommer i förväg, dom ska vara "färdig gräddade",runda och goa =)

2010-03-21 @ 11:07:16
URL: http://jossanwilhelm.blogg.se/
Postat av: Tezzan

Tack för din titt min blogg :) Vilken fin blogg du har! Ha en bra söndag :)

2010-03-21 @ 11:27:41
URL: http://crazytezz.blogg.se/
Postat av: Jossan

Sv: Oj, har du till och med börjat öppna dig redan, vad läskigt!

Nej då är nog inte gympa ett alternativ =P



Han är en blandras, Gordon setter/Isländsk fårhund =)

2010-03-21 @ 12:06:38
URL: http://jossanwilhelm.blogg.se/
Postat av: Jossan

Haha, vad härligt!

Vi hade en doberman på foder en gång då jag var liten, han var också för snäll för sitt eget bästa ibland =)

Jag tror det beror helt och hållet på hur hunden är uppfödd och fostrad, ingen föds elak!

Men sedan är det klart att på vissa raser är lättare att träna upp ett visst beteende...



Vår hund som det både är stående jakt och vallning i får ibland kortslutning då han både vill valla och markera samtidigt, haha =)



Det är mysigt med djur och jag tror absolut att det är nyttigt för barn att växa upp med dem!

I min familj har vi alltid haft djur och skulle inte kunna tänka mig ett liv utan =)

2010-03-21 @ 12:21:01
URL: http://jossanwilhelm.blogg.se/
Postat av: Jossan

Usch, vissa ska bara inte ha djur!



Ja men faktiskt så är vår hund lite så med, speciellt skyddande är han över mig och barnen =)

Kommer det någon han inte känner vallar han direkt in barnen och går emellan tills han märker att jag visar att det är Ok..

Samma sak då vi är ute på kvällspromenad så morrar han till om det går förbi någon =P

Så för mig som är så mörkrädd är det verkligen tryggt =)

2010-03-21 @ 12:38:42
URL: http://jossanwilhelm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0