I väntans tider!

Nu är det slutspurten på graviditeten. Nu när det närmar sig börjar jag bli mer otålig. Men jag får snällt vänta. Läste nu på nätet att lungorna  är inte helt färdigutvecklade. Och det är ju viktigt att dom är det.

I torsdags.....
sov jag bort nästan hela dagen. Har som ni kanske har läst innan varit väldigt trött nu i ett tag. Bebisen i magen är så aktiv så den tar väldigt mycket energi. I onsdags kändes det som bebisen vände sig i magen och det gjorde mig väldigt trött, så det va väll därför nästan hela torsdagen gick till sömn.

Igår.....
va vi på resande fot. Blev ett par mil och det va väldigt skönt att få slippa att köra för en gång skull. Då min älskling inte har något körkort, så är det jag som har fått köra. Han har jobbat mycket och har inte haft tid att ta körkort. Men han ska iväg när han blir ledig sedan och ta en intensivkurs. Men igår fick jag en kompis till att köra:). Har haft lite problem med att köra långt. Har haft problem med min ena höft sedan jag va liten som blir värre när jag är gravid. Och tycker då det blir jobbigt att sitta låst i en bil å köra långt. Sitter jag bredvid kan jag ju vara lite mer rörlig. Magen börjar nu oxå bli lite i vägen för ratten. Va och hämta lite saker vi har lånat som vi va tvugna att hämta i en annan stad som vi sedan fick lämna till styvdottern. Blev bjudna på kaffe hemma hos hennes mamma innan vi sedan åkte hem igen. Då hade vi varit på resande fot från klockan 10:30 till 22.

Där i mellan hade jag även en tid till barnmorskan. Det gick jätte bra. Jag hade ingen järnbrist och det va ju bra de:). Däremot läckte jag lite äggvita. Det kan bero på två saker. Antingen är det havandeskapsförgiftning eller njurarna. Eftersom jag inte har huvudvärk och sänkan var bra så kan det inte vara havandeskapsförgiftning, som tur är. Har ju haft lite problem med mina njurar under graviditeten, då jag har haft två njurinvägsinfektioner. Känner av lite i njurarna men jag har ju inte ont, så det kan ju vara orsaken att det är njurarna som spökar för mig. Men det kan vara orsaken till att jag läcker äggvita.
Mycket riktigt så hade bebisen vänt sig om. Så nu ligger den med huvudet neråt, men den kan fortfarande få för sig att vända sig tillbaka. Och det hoppas jag inte. Då jag med min andra graviditet fick röntgas då hon låg i rumpsätet för att få veta att jag inte kan föda ett barn så, så hoppas jag att bebisen ligger kvar där. Henne fick jag åka in på sjukhus med för att vända henne riktigt i magen.

När vi kom hem somnade älsklingen nästan med en gång. Jag hade lite svårare med det eftersom jag va så övertrött. Satt här vid nätet en stund, diskade lite och kollade lite på en film. Grannen hade fest och det märktes verkligen. Han spelade inte lite lågt på stereon:(. Klockan 2 lyckades jag somna och då spelades det fortfarande hos grannen. En annan granne på andra sidan hade oxå fest. Där gapades det för fullt från ballkongen när dom var ute och rökte, men dom hördes inte lika mycket som grannen ovanför.


Idag....
väckte älsklingen mig vid 7:30. Han skulle iväg och jobba en stund idag. Det hanns med lite myspys och kaffe innan han åkte iväg.
När jag sedan kom ut till köket och tittade ut på parkeringen fick jag till min stora fasa se att det står en bil parkerad nästan helt bakom kompisens bil (som jag lånar). Och jag ska iväg till affären och handla. Hoppas att jag inte stöter på denna människa, med tanke på mina graviditetshormoner *s*. Hur jäkla dum får man vara. Människan kan ju inte ha varit nykter när denna person parkerade så dumt. Jag får snällt gå till affären och handla det viktigaste och så får jag vänta med resten till senare, då kanske människan själv har hunnit upptäcka hur dumt bilen står.
Idag ska älsklingen inte jobba så länge. Han kommer nog lagom hem till fotbollen. Jag är inte så intresserad av fotboll men när det är så här stora tävlingar kollar jag gärna lite för då är det ju mer spänning.
Annars blir det en ganska lugn dag. Ska försöka städa lite sen. Till kvällen blir det någon god middag och mys med älsklingen till någon bra film.




Kommentarer
Postat av: Jejje

tack för din kommentar hos mig...-jo du har helt rätt om mig,ang.gamla o vackra saker.Vad blev det för gott hos er idag.Här har jag marinerat älgkött som jag ska steka med klyftpotatis......Testa gärna falsfläskfilé,jag har receptet på min blogg/Kramar Jejje

2010-06-12 @ 18:33:07
URL: http://livetpastorholmen.blogspot.com
Postat av: JL

Hej,, skulle du kunna kika in på min blogg och SNÄLLA kommentera om vad du tycker om min nya header, asså du kanske inte såg den innan men kommentera om vad du tycker om den ny <3 :)

2010-06-13 @ 11:59:42
URL: http://jossaahn.blogg.se/
Postat av: Anonym

fin blogg

2010-06-14 @ 15:21:33
URL: http://eiiimma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0